HOLY AND GREAT COUNCIL DOCUMENT

Draft Synodical Document

Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

ὈΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ἉΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ ἹΕΡΟΘΕΟΥ

Ὁμιλία Μητροπολίτου Ναυπάκτου στό 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πυρηνικῆς Ἰατρικῆς  

Ὁμιλία Μητροπολίτου Ναυπάκτου στό 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πυρηνικῆς Ἰατρικῆς΄

Οrthodox Theology and Medical Science

Metropolitan Hierotheos of Nafpaktos and St Vlassios

 

Τό διάστημα 27-30 Μαΐου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά μέ Διεθνῆ συμμετοχή τό 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πυρηνικῆς Ἰατρικῆς, τοῦ ὁποίου Πρόεδρος ἦταν ὁ Καθηγητής Πυρηνικῆς Ἰατρικῆς τοῦ Πανεπιστημίου Πατρῶν κ. Δημήτριος Ἀποστολόπουλος.

Κατά τήν ἐναρκτήρια ἐκδήλωση τοῦ Συνεδρίου, μετά τούς χαιρετισμούς τῶν Καθηγητῶν κ. Δημητρίου Ἀποστολόπουλου καί κ. Παναγιώτη Μέγα, τοῦ Ἀντιπεριφερειάρχη Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Χαράλαμπου Μπονάνου, ἔκανε εἰσαγωγική διάλεξη ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, καί ὡς ἐπίτιμος Διδάκτωρ τοῦ Τμήματος Ἰατρικῆς Ἰωαννίνων. Τόν Σεβασμιώτατο προσεφώνησε ὁ Καθηγητής Ἰατρικῆς κ. Ἀνδρέας Φωτόπουλος.

Ὁ Σεβασμιώτατος ἀνέπτυξε τό θέμα «Ὀρθόδοξη θεολογία καί ἐπιστήμη», σέ δύο ὑποκεφάλαια: 1. Δυτική θεολογία καί ἐπιστήμη καί 2. Σχέση μεταξύ ὀρθόδοξης θεολογίας καί ἐπιστήμης. Τήν σχέση αὐτή, εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος, πρέπει νά τήν δοῦμε μέσα ἀπό δύο βασικές ἀρχές τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας, πού καθορίζουν τήν σχέση τοῦ Θεοῦ μέ τόν κόσμο καί τήν σχέση τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό καί τόν κόσμο. Οἱ αὐτές ἀρχές τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας τίς ὁποῖες ἀνέλυσε εἶναι: α) ὅτι δέν ὑπάρχει μιά ἑνιαία μεθοδολογική ἀρχή γιά τήν γνώση τοῦ Θεοῦ καί τοῦ κόσμου, ὅπως διδάσκει ἡ σχολαστική θεολογία, ἀλλά ὑπάρχει διπλῆ μεθοδολογία, καί β) ὅτι ἡ θεολογία δέν εἶναι φιλοσοφία, ἀλλά πνευματική ἰατρική.

Ἐπίσης, ὁ Σεβασμιώτατος ἀναφέρθηκε στόν Francis Collins, ἐπικεφαλῆς τοῦ προγράμματος ἀποκωδικοποίησης τοῦ γονιδιώματος, ὁ ὁποῖος στό βιβλίο του «Ἡ γλώσσα τοῦ Θεοῦ» διακρίνει τέσσερεις ἐπιλογές πού γίνονται σήμερα γιά τήν σχέση μεταξύ πίστεως καί ἐπιστήμης. Ἡ πρώτη ἐπιλογή εἶναι «ὅταν ἡ ἐπιστή­μη παραμερίζει τήν πίστη», ἡ δεύτερη «ὅταν ἡ πίστη παραμερίζει τήν ἐπιστήμη», ἡ τρίτη «ὅταν ἡ ἐπιστήμη ζητᾶ θεία βοήθεια» ὅταν ταυτίζονται ἀπόλυτα μεταξύ τους, καί ἡ τέταρτη «ὅταν ἡ ἐπιστήμη καί ἡ πίστη βρίσκονται σέ ἁρμονία».

Ὁ Σεβασμιώτατος προέκρινε τήν τέταρτη ἐπιλογή, στήν ὁποία «προ­σπα­θῶ νά ἀνήκω, ἀπο­φεύγοντας τήν σύγκρουση μεταξύ πίστεως καί ἐπιστήμης, ὅπως δυστυχῶς γίνεται ἀπό μία μερίδα πιστῶν καί ἐπιστημόνων».

Μπορεῖτε νά διαβάσετε τήν εἰσήγηση τοῦ Σεβασμιωτάτου στά ἑλληνικά ΕΔΩ

Μπορεῖτε νά διαβάσετε τήν εἰσήγηση τοῦ Σεβασμιωτάτου στά ἀγγλικά ΕΔΩ

Ἐκ τοῦ Γραφείου Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.