ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Έναντι του λαϊκισμού, πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και οι κοινωνίες.
Στη σχεδόν «θεϊκή»» τελειότητα της Δημοκρατίας, που όμως είναι ατελής στην εφαρμογή της λόγω της ανθρώπινης φύσης, αναφέρθηκε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, εκπροσωπώντας τη Ν.Δ. σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, με την οποία ολοκληρώθηκε το συνέδριο που οργάνωσε το Κέντρο Οικουμενικών Ιεραποστολικών και Περιβαλλοντικών Μελετών «Μητροπολίτης Παντελεήμων Παπαγεωργίου», με θέμα «η Πολιτική, Θρησκευτική και Πνευματική Διάσταση της Οικονομικής και Προσφυγικής Κρίσης».
Αναφερόμενος στο θέμα της συζήτησης, «Δημοκρατία, Οικονομική και Προσφυγική κρίση, και Λαϊκισμός στην Ευρώπη», ο κ. Καλαφάτης μεταξύ άλλων σημείωσε.
«Η Δημοκρατία ως πολίτευμα έχει κάτι το θεϊκό. Προστατεύει την ελεύθερη βούληση των ανθρώπων με την οποία προσδοκά να ασπαστούν τους κανόνες της. Είναι ανεκτική ακόμα και σε όσους την εχθρεύονται. Και τέλος δεν εκδικείται, αλλά ξέρει να τιμωρεί με αυστηρότητα δικαιοσύνη και επιείκεια. Όμως ο άνθρωπος που εφαρμόζει τη Δημοκρατία δεν είναι Θεός. Και ως άνθρωπος, σφάλλει, αδικεί, εκμεταλλεύεται, ακόμα και ραδιουργεί. Σύμπτωμα αυτής της ανθρώπινης εφαρμογής της Δημοκρατίας, είναι και ο Λαϊκισμός.»
Ο κ. Καλαφάτης τόνισε ότι στο ευρωπαϊκό πεδίο, «ο λαϊκισμός κι ο εθνικολαϊκισμός χρησιμοποιούν ως τέλειο όχημα τον ευρωσκεπτικισμό», καθώς μετά την πίεση της οικονομικής κρίσης ήρθε και η προσφυγική, που «ήταν πολύ εύκολο για τους λαϊκιστές να αναχθεί σε πολιτισμικό και θρησκευτικό επεκτατισμό».
Χαρακτήρισε πρόκληση για την Ευρώπη, να βγει κερδισμένη μέσα από αυτή τη διαδικασία «με ενισχυμένο τον ενιαίο χαρακτήρα των αντανακλαστικών της, όπως επιδιώκει η Νέα Δημοκρατία, μέσα από την προαγωγή μιας ενιαίας εξωτερικής πολιτικής και πολιτικών ασφάλειας και άμυνας».
Και κατέληξε: «Σε ότι αφορά τη διαχείριση της οικονομικής κρίσης, η Ευρώπη, οφείλει να επενδύσει περισσότερο στην κοινωνική συνοχή της και ήδη έχει ξεκινήσει να το κάνει. Θα πρέπει όμως απέναντι στις σειρήνες του λαϊκισμού, να αναλάβουν τις ευθύνες τους και οι κοινωνίες.»