Άρθρο του κ. Νικολάου Τσιρέλη, Δικηγόρου και Μεταπτυχιακού Κανονικού Δικαίου Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ, Στο περιοδικό της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης, Αχιλίου Πόλις
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ
ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ
Ὁ Χριστιανισμός ἔγινε γνωστός, διαμέσου τῆς χερσονήσου τῆς Κριμαίας, στίς Σλαβικές φυλές πού κατοικοῦσαν πάνω ἀπό τόν ΕὔξεινοΠόντο1, ἀπό τούς Θεσσαλονικεῖς ἀδελφούς Ἁγίους Κύριλλο καί Μεθόδιο2 ,οἱ ὁποῖοι πρίν γίνουν γνωστοί γιά τό Ἱεραποστολικό τους ἔργο, κήρυξαν τόνλόγο τοῦ Θεοῦ στούς Ρῶς τό 860. Ἡ Κωνσταντινούπολη, παρά τίς ἐπιδρομέςτῶν Ρῶς, ὑπῆρξε ἡ ἀνάδοχος κατά τήν εἴσοδο στόν Χριστιανισμό καί στήνβάπτιση τῶν Ρώσων3 . Οἱ Βυζαντινορωσικές ἐμπορικές σχέσεις πού ἀναπτύχ-θηκαν εὐνόησαν τήν διάδοση τοῦ Χριστιανισμοῦ ἀπό τούς Ρώσους ἐμπόρους στούς οἰκείους τους καί στόν εὐρύτερο κύκλο τους4 .
Ὁ ἐκχριστιανισμός τῆς πριγκίπισσας Ὄλγας (957), καί ἀργότερα τοῦ
ἐγγονοῦ της Βλαδιμήρου 5 (988-989), στάθηκε ἡ ἀπαρχή ὥστε ἡ «γῆ τῶν Ρῶς», πού ἐκτεινόταν ἀπό τά Καρπάθια ὅρη μέχρι τόν Βόλγα καί ἀπό τό Νόβγκοροντ μέχρι τίς στέπες πού κατοικοῦνταν ἀπό τούς Χαζάρους καί τούς Πετσενέγους, νά γίνει μέρος τῆς «Βυζαντινῆς Κοινοπολιτείας», χωρίς ὅμως καί νά καταστεῖ ποτέ τμῆμα τῆς Αὐτοκρατορίας. Οἱ Ρῶσοι πρίγκιπες ἀναγνώριζαν τήν οἰκουμενική καί ἠθική ὑπεροχή τοῦ Ρωμαίου Αὐτοκράτορα τῆς Ἀνατολῆς, ὄχι ὅμως καί τήν πολιτική του ἀνωτερότητα6 ....
Ὁ ἐκχριστιανισμός τῆς πριγκίπισσας Ὄλγας (957), καί ἀργότερα τοῦ
ἐγγονοῦ της Βλαδιμήρου 5 (988-989), στάθηκε ἡ ἀπαρχή ὥστε ἡ «γῆ τῶν Ρῶς», πού ἐκτεινόταν ἀπό τά Καρπάθια ὅρη μέχρι τόν Βόλγα καί ἀπό τό Νόβγκοροντ μέχρι τίς στέπες πού κατοικοῦνταν ἀπό τούς Χαζάρους καί τούς Πετσενέγους, νά γίνει μέρος τῆς «Βυζαντινῆς Κοινοπολιτείας», χωρίς ὅμως καί νά καταστεῖ ποτέ τμῆμα τῆς Αὐτοκρατορίας. Οἱ Ρῶσοι πρίγκιπες ἀναγνώριζαν τήν οἰκουμενική καί ἠθική ὑπεροχή τοῦ Ρωμαίου Αὐτοκράτορα τῆς Ἀνατολῆς, ὄχι ὅμως καί τήν πολιτική του ἀνωτερότητα6 ....
Συνέχεια Εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.