Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ: Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΠΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗΣΕ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ

 

Ελληνική Κοινότητα Αλεξανδρείας

Στην Κύπρο ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος Β΄, παρέστη στην εξόδιο ακολουθία του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Νέας Ιουστινιανής και Πάσης Κύπρου Χρυσόστομου Β και αναφέρθηκε στον Αρχιεπίσκοπο ως ευεργέτη του Πατριαρχείου.

Νωρίτερα τον Μακαριώτατο είχε υποδεχθεί στο Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας “Γλαύκος Κληρίδης”, ο Μητροπολίτης Κιτίου Νεκτάριος εκ μέρους της Εκκλησίας της Κύπρου και ο Έξαρχος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας στην Κύπρο, Επίσκοπος Νιτρίας Νικόδημος.

Ο Προκαθήμενος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, δήλωσε κατά την άφιξή του πως είναι «με μεγάλη θλίψη που έφθασα σήμερα από την Αλεξάνδρεια για να αποτίσω σεβασμό στο σκήνωμα και να αποχαιρετήσω τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β’». Ανέφερε επίσης πως “είναι παράξενη ημέρα σήμερα διότι κάθε φορά που ερχόμουνα στην Κύπρο τον έπαιρνα τηλέφωνο από το αεροδρόμιο για να ακούσω την ζεστή του πάντα φωνή να μου λέει, “Καλώς ήρθες Μακαριώτατε. Ήρθες στο σπίτι σου”.

Σημείωσε ακόμα πως “ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β’ ήταν ένας ιεράρχης που ευεργέτησε το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας τόσο στην ιεραποστολή, αλλά κυρίως με το να δώσει στέγη στο Παλαίφατο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας με την Ίδρυση Εξαρχίας στη Λευκωσία, που η αγάπη του αγκάλιασε όχι μόνο την Αλεξάνδρεια και την Εκκλησία μας, αλλά όλα τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία”.

Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας πρόσθεσε εν μέσω μεγάλης συγκίνησης πως “πιστεύω ότι τα χρόνια θα περνούν, η μορφή του όμως θα είναι τόσο έντονη ανάμεσα μας, διότι εγώ και προσωπικά συνδεόμουν, από τότε που ήταν Πάφου και εγώ ήμουν Επίσκοπος Κυρήνης κοντά στον Παρθένιο, αλλά και ως Προκαθήμενος, πολλές φορές μου δόθηκε η ευκαιρία να κουβεντιάζω ώρες μαζί του και θαύμασα τη σκέψη του, αλλά πάνω από όλα το μεγαλείο της ψυχής του».

Ο Πατριάρχης Θεόδωρος Β΄ μετέβη αμέσως μετά την άφιξή του στον Καθεδρικό Ναό του Αποστόλου Βαρνάβα στη Λευκωσία, όπου εκτίθεται σε λαϊκό προσκύνημα η σορός του μ. Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου.

Εκεί με δάκρυα στα μάτια, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας τέλεσε τρισάγιο στη μνήμη του Προκαθήμενου της Εκκλησίας της Κύπρου και μπροστά από το σκήνωμα του ανέφερε πως «ήρθα για να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για όσα έκανες για την Εκκλησία μου και την ιεραποστολή μου. Για τις συμβουλές και την αγάπη που μου έδειξες. Πορεύσου εν ειρήνη, να είναι αιώνιο το ταξίδι σου και αιώνια η ανάπαυση στην όμορφη ψυχή σου και να είσαι πάντα στην αγκάλη του Θεού. Αιωνία σου να είναι η μνήμη»

Ακολούθως ο Πατριάρχης ασπάστηκε τον εγκόλπιο Σταυρό, την αρχιεπισκοπική μίτρα και το Ευαγγέλιο που φέρει η σορός του μακαριστού Χρυσόστομου.

Ερωτηθείς τι θα θυμάται από τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β’, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας είπε πως “στο μεγάλο πρόβλημα που είχα στην Αφρική που με πήρε ο ίδιος τηλέφωνο και μου είπε, Μακαριώτατε Θεόδωρε μη φοβάσαι. Η Κύπρος και εγώ θα είμαι κοντά σου και σε αυτό το μεγάλο θέμα και το πρόβλημα θα είμαστε πάντα αρωγοί. Να είσαι ένα λιοντάρι στην Εκκλησία”.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.