500 χρόνια ἀπὸ τὴν Προτεσταντικὴ Μεταρρύθμιση (1517-2017). Μία ὁλιστικὴ ἑρμηνευτικὴ ἀποτίμηση Ἡ υἱοθέτηση τῆς Αὐτοκεφαλίας στὴ Δύση καὶ τὴν Ἀνατολὴ Ἀρχιμ. Γρηγορίου Δ. Παπαθωμᾶ*
Τεύχη ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, Τόμος ϟ' (2019), Τεύχος 1 , [235 – 276].
«Ἡ πολλαπλότητα ποὺ δὲν καταλήγει σὲ ἑνότητα εἶναι σύγχυση. Ἡ ἑνότητα ποὺ δὲν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν πολλαπλότητα εἶναι τυραννία». [Βλάσιος Pascal, Pensées (604), ἐκδ. Seuil, Paris 1962, σ. 269].
Status Quaestionis
Τὸ παρὸν κείμενο πραγματεύεται τὴν υἱοθέτηση τῆς Αὐτοκεφαλίας στὴ Δύση καὶ τὴν Ἀνατολὴ σὲ μία ἐποχὴ ἀμφιταλάντευσης τῶν συλλογικῶν ταυτοτήτων κατὰ τὴ δεύτερη Εὐρωπαϊκὴ χιλιετία (1054-2017) καὶ ἑστιάζει στὴ Συνοδικότητα καὶ τὴν Κανονικὴ θεμελίωση τῶν ἐνδοεκκλησιακῶν σχέσεων τῶν Αὐτοκεφάλων κατὰ τόπους Ἐκκλησιῶν. Ἡ προσέγγιση τοῦ κανονικοῦ ζητήματος τῆς Αὐτοκεφαλίας, τὸ ὁποῖο εἶναι εὐρύτατο καὶ πολύπλοκο στὸ ἐκκλησιακὸ πεδίο –καθὼς καὶ τοῦ σιαμαίου κανονικοῦ ζητήματος τῆς Αὐτονομίας μὲ τὸ ὁποῖο συνδέεται ἄρρηκτα– ἀπαιτεῖ πολὺ μεγάλη ἐπαγρύπνηση καὶ ἐξ ἴσου μεγάλη συλλογικὴ τόλμη.
«Ἡ πολλαπλότητα ποὺ δὲν καταλήγει σὲ ἑνότητα εἶναι σύγχυση. Ἡ ἑνότητα ποὺ δὲν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν πολλαπλότητα εἶναι τυραννία». [Βλάσιος Pascal, Pensées (604), ἐκδ. Seuil, Paris 1962, σ. 269].
Status Quaestionis
Τὸ παρὸν κείμενο πραγματεύεται τὴν υἱοθέτηση τῆς Αὐτοκεφαλίας στὴ Δύση καὶ τὴν Ἀνατολὴ σὲ μία ἐποχὴ ἀμφιταλάντευσης τῶν συλλογικῶν ταυτοτήτων κατὰ τὴ δεύτερη Εὐρωπαϊκὴ χιλιετία (1054-2017) καὶ ἑστιάζει στὴ Συνοδικότητα καὶ τὴν Κανονικὴ θεμελίωση τῶν ἐνδοεκκλησιακῶν σχέσεων τῶν Αὐτοκεφάλων κατὰ τόπους Ἐκκλησιῶν. Ἡ προσέγγιση τοῦ κανονικοῦ ζητήματος τῆς Αὐτοκεφαλίας, τὸ ὁποῖο εἶναι εὐρύτατο καὶ πολύπλοκο στὸ ἐκκλησιακὸ πεδίο –καθὼς καὶ τοῦ σιαμαίου κανονικοῦ ζητήματος τῆς Αὐτονομίας μὲ τὸ ὁποῖο συνδέεται ἄρρηκτα– ἀπαιτεῖ πολὺ μεγάλη ἐπαγρύπνηση καὶ ἐξ ἴσου μεγάλη συλλογικὴ τόλμη.
Clik