Συνέντευξη στον Γιώργο Φιντικάκη στο liberal.gr
– Oι επιστήμονες πρότειναν και η κυβέρνηση προχώρησε σε παράταση του αποκαλούμενου Lockdown σε διάφορους τομείς. Σχετικά με τις εκκλησίες οι αποφάσεις θα ληφθούν τέλη της εβδομάδας. Υπάρχουν όμως αντιδράσεις μπροστά στο ενδεχόμενο να μείνουν κλειστές. Πως το σχολιάζετε αυτό;
Κοιτάξτε από την πλευρά των πιστών είναι πολύ σκληρό τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνεια να μείνουν εκτός εκκλησίας. Να μείνουν ακοινώνητοι και αλειτούργητοι όπως έγινε το Πάσχα και ήταν κάτι πολύ σκληρό.
Από την άλλη πλευρά, το θέμα της υγείας είναι πολύ σημαντικό. Ξέρουμε ότι ο ιός μεταδίδεται με το συγχρωτισμό κυρίως. Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι και οι πιστοί δεν μπορούν να καταλάβουν ότι οι εκκλησίες δεν έκλεισαν για λόγους διωγμού, όπως λένε μερικοί, αλλά για λόγους προστασίας.
Αυτό είναι μεγάλο δίλημμα για όλους μας. Εγώ με πολύ πόνο λειτουργώ με πέντε ανθρώπους μόνο, όπως προβλέπει ο νόμος και είναι ειλικρινά πολύ σκληρό να βλέπεις την εκκλησία άδεια. Ξέρετε η εκκλησία στηρίζεται στη Θεία Ευχαριστία και αν δεν υπάρχει Θεία Ευχαριστία δεν υπάρχει εκκλησία.
Όμως οι συνθήκες μας αναγκάζουν να υποστούμε και αυτό το «μαρτύριο» που φυσικά δεν εννοείται ως διωγμός. Βέβαια, αυτό δεν μπορεί να το καταλάβει ένας που δεν είναι πιστός, όπως εγώ δεν μπορώ να καταλάβω αυτούς που στεναχωριούνται διότι είναι κλειστά τα κέντρα διασκέδασης.
Περιμένουμε με αγωνία να δούμε τι θα γίνει, έχω σκεφτεί προτάσεις αλλά δεν ξέρουμε τι θ αποφασίσει η πολιτεία με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα
– Εσείς τί προτρέπετε τους πιστούς να κάνουν;
Προτρέπω τους πιστούς να κάνουν αυτό που θα αποφασίσει η πολιτεία και η Ιερά Σύνοδος. Να μην κάνουν πράγματα που δεν επιτρέπεται, δεν είναι χριστιανισμός να κάνουμε «επανάσταση» για ένα θέμα τόσο σοβαρό.
Από την άλλη πλευρά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτή τη στιγμή οι εκκλησίες είναι κλειστές και δεν μπορεί να πάει ένας πιστός έστω να ανάψει ένα κερί. Είναι τόσο επικίνδυνο αυτό, αν γίνει με την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων και φυσικά με έλεγχο για ενδεχόμενο συγχρωτισμού; Πως κάποιοι μπορούν να πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ; Η πως μπορούν να πηγαίνουν σε άλλα καταστήματα; Εκεί δεν κινδυνεύουν;
Γνωρίζω πως θα πουν κάποιοι ότι πρόκειται για είδη πρώτης ανάγκης. Όμως και το να ανάψει κάποιος ένα κερί και να πει δύο λόγια προσευχής πραγματικά αποτελεί και αυτό για τον πιστό πρώτη ανάγκη.
Σκέφτομαι ότι τα Χριστούγεννα θα μπορούσαν να λειτουργήσουν οι μεγάλες ενορίες που έχουν πολλούς ιερείς σε διαφορετικές ώρες. Και να γίνονται οι λειτουργίες με συγκεκριμένο αριθμό πιστών. Θα μπορούσε να αποτελέσει μια λύση. Χωρίς να δημιουργεί σοβαρά προβλήματα.
– Όλη αυτή η κατάσταση όμως προκαλεί αντιδράσεις. Από την μια πλευρά οι φωνές που λένε γιατί να ανοίξουν οι εκκλησίες όταν όλα είναι κλειστά και από τη άλλη αυτή που ζητούν να ανοίξουν. Είναι η Εκκλησία στο στόχαστρο;
Κάποιοι μπορεί να έχουν μένος κατά της εκκλησίας και να συμπεριφέρονται έτσι. Οι λογικοί άνθρωποι μπορούν να κατανοήσουν πως υπάρχουν και οι πιστοί που η εκκλησία είναι η ζωή τους. Για εμένα ήταν πχ αδιανόητο το άνοιγμα των κομμωτηρίων και από την άλλη πλευρά να παραμένουν οι εκκλησίες κλειστές. Αυτό ήταν δύσκολο να το καταλάβω.
Δεν παύω όμως να τονίζω πως αυτή την στιγμή τίθεται σε κίνδυνο η ζωή των ανθρώπων. Στέκομαι με απόλυτο σεβασμό, το έχω δείξει και το έχω γράψει, στις αποφάσεις της πολιτείας και της ιατρικής κοινότητας, γνωρίζοντας πόσο επικίνδυνος είναι ο συγχρωτισμός.
– Είναι δεδομένο πλέον ότι ο ιός είναι επικίνδυνος και θανατηφόρος…
Εδώ ολόκληρα μοναστήρια, το Άγιο Όρος αυτή τη στιγμή έχουν πόσα κρούσματα, πόσους διασωληνομένους, ακόμα και νεκρούς. Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει. Δεν μπορεί να λέμε συνέχεια μας φιλάει η Παναγία, μας φυλάει ο Θεός και να μη λαμβάνουμε τα μέτρα μας.
– Είπατε πριν ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί πως μέσα από αυτή τη διαδικασία βρίσκεται υπό διωγμό η εκκλησία…
Όχι, δεν μπορώ να το δεχθώ αυτό. Ναι υπάρχουν κάποιοι που τρίβουν τα χέρια τους, αλλά πόσοι είναι αυτοί. Εδώ μιλάμε για μια ειδική περίπτωση. Συμφέρει άραγε την πολιτεία να κλείσει τις εκκλησίες; Το πολιτικό κόστος είναι μικρό; Το κάνει από ανάγκη και αυτό είναι σίγουρο. Δεν μπορώ να δεχθώ λοιπόν πως διώκεται η εκκλησία ή ότι είναι στο στόχαστρο. Αυτές οι φωνές είναι ακραίες.
– Σε πρόσφατο κήρυγμά σας είχατε αναφερθεί στους συνωμοσιολόγους. Είχατε πεί σαν να λένε πως η γη είναι επίπεδη. Όμως εξακολουθούν να υπάρχουν και να έχουν και βήμα για να αναπτύσσουν τις θεωρίες τους;
Δυστυχώς οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς στη συνωμοσιολογία, στην προφητολαγνεία. Μου κάνει εντύπωση μάλιστα ότι όταν η Ι. Σύνοδος ,οι επίσκοποι πουν κάτι οι άνθρωποι δεν ακούν, ενώ αν πεί το ίδιο κάποιος γέροντας το δέχονται. Δηλαδή πρέπει να το πει ένας γέροντας; Έχει το αλάθητο;
– Είναι παγκόσμιο το φαινόμενο;
Βέβαια, κάθε φορά ψάχνουμε να δούμε τι κρύβεται από πίσω. Κρύβεται ο Γκέιτς, κρύβεται ο σιωνισμός , κρύβεται ο αντίχριστος κλπ . Κάθε φορά θα βρεθεί κάτι. Για όνομα του Θεού, ας σοβαρευτούμε.
Επιτρέψτε μου και κάτι ακόμα. Πολλοί που φωνασκούσαν και διατείνονταν ότι όλα αυτά είναι ψέματα βρέθηκαν στις ΜΕΘ και κάποιοι έχασαν την ζωή τους. Ευτυχώς μερικοί κατάλαβαν το λάθος τους. Αναρωτιέμαι πρέπει να βρεθείς στη ΜΕΘ για να καταλάβεις ότι ο ιός είναι παρών και ότι είναι τόσο επικίνδυνος;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.